Tilleggstjeneste : Kundekart

Skrevet av Kundestøtte Oppdatert 14. juli 2017, under 1 minutt lesetid

Dette er en nyttig tjeneste for deg som ønsker å få opp adresseplasseringen til kunden på et kart. Dette kan være nyttig dersom du f.eks. skal ha varelevering eller du skal ha oppmøte på den aktuelle adressen.

Når du har lagt til kundekarttjenesten vil den bli synlig på kundekortet (se bilde under). Midt i kartet er den en peker som viser hvor den aktuelle adressen er. Når du endrer adressen (adresselinje 1, postnummer eller poststed) vil systemet prøve å finne den aktuelle plasseringen på kartet og plassere nålen på riktig plass. Du kan også gjøre dette manuelt, da velger du verktøybildet og "Oppdater posisjonen" i menyen.

Skjermdump av adressekart

Dersom ikke korrekt plass blir funnet kan du selv legge til plassen dersom du ønsker det. Da trykker du på verktøybildet og velger "Manuell plassering", så trykker du på ønsket plassering på kartet.

Etter at kartposisjonen er blitt oppdatert må kundeinformasjon bli lagret.

Var denne artikkelen nyttig?