Hvordan slette DNS innstillinger

Skrevet av Kundestøtte Oppdatert 23. mars 2023, under 1 minutt lesetid

Vi har gjort en del endringer i oppbyggingen av Cretica Faktura. En av endringene vi har utført er at vi har flyttet til nye servere.

Dette vil for noen kunne resultere i innloggingsproblemer. Dette skyldes problemer med lokale DNS innstillinger.

For de fleste vil det hjelpe å slette disse innstillingene. Dette er ikke vanskelig og medfører ingen fare for maskin og oppsett.

Her er en fremgangsmåte på hvordan dette gjøres i Microsoft Windows.

1.       Avslutt og lukk alle nettlesere.

2.       Start programmet ledetekst. Dette programmet finner du i startmenyen eller ved å skrive inn CMD i søkefeltet nederst til venstre i Windows.

3.       I programmet som starter opp skriver du inn ipconfig/flushdns

4.       En beskjed om at dette er suksessfullt gjennomført vil så bli vist.

Prosessen er nå gjennomført og du kan starte nettleseren igjen. Logg nå inn på Cretica som vanlig.

Trenger du hjelp til andre operativsystem enn Microsoft Windows så sjekk ut denne lenken.

Virker siden fremdeles ikke?

Dersom fremgangsmåten ovenfor ikke var til hjelp kan du forsøke å slette historikk og nettleserlogg.

Problemet som forårsaker dette er et kjent problem (spesielt i Chrome nettleseren). Her har vi samlet noen lenker som kan være til hjelp dersom den første fremgangsmåten virket.

https://dev.to/epranka/clear-the-301-302-redirection-cache-chrome-4dio

https://salferrarello.com/chrome-clear-redirect-cache/

Var denne artikkelen nyttig?